Marija Jančić – Jedan Soko ne čini železnički saobraćaj

Marija Jančić – Jedan Soko ne čini železnički saobraćaj

Hvalospevi o železničkom saobraćaju u Srbiji svode se na na jedan voz koji putuje od Beograda do Novog Sada, dok za to vreme na ostalim relacijama izostaje pružanje osnovne i adekvatne usluge.  

Konkretno u ovom slučaju putni pravac Prijepolje – Beograd.  Sedam sati putovanja, četrdeset tri usputne stanice. Danima vikenda kada je potreba za uslugom prevoza još veća, a broj polazaka nedovoljan, za rezultat ima nehumanu i pre od svega – nebezbednu vožnju. I pored mogućnosti elektronske kupovine karata rezervacija mesta nije moguća. Bez obzira što pri kupovini karte putnici odrede vreme povratka, to ne znači da će imati i mesto za sedenje, iako su ga platili.

Voz na relaciji Prijepolje – Beograd, 22. januar 2023.

Broj karata koji se izdaje premašuje kapacitete jednog putničkog voza i za tri puta! Putnici su prinuđeni da stoje više od 3 sata kako bi došli na željenu destinaciju, čime se povratak za Beograd pretvara u malteretiranje. Bez kvalitetne usluge za punu cenu karte, putnici prestoje putovanje na jednoj nozi u zagušljivom prostoru.

Potreba za uvođenjem dodatnih polazaka je očigledna, ali Železnica Srbije već mesecima ignoriše problem sa kojima se suočavaju kako putnici tako i kondukteri. Šta bi se desilo da ovakav voz doživi i najmanju nesreću ili iskliznuće, sa čime smo se susretali u prethodnim nedeljama, možemo samo da naslutimo. Koliko žrtava bismo imali u tom slučaju? Ko bi se sve tada proglasio nenadležnim? Da li ćemo o svim ovim problemima čitati i slušati izjave rukovodećih retroaktivno kao i do sada? Gotovo sigurno.

Uvođenje dodatnih polazaka vikendom na ovoj relaciji je preka potreba građana! Pozivamo na odgovornost nadležnih iz Železnice Srbije, a Ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića da se slobodno jedan vikend provoza na relaciji Prijepolje – Beograd, ne sumnjamo da neće biti ni mesta za stajanje.

Korisnike usluge vozova Srbije pozivamo da nam se pridruže u zahtevima za pristojnim i bezbednim prevozom i da svoje nezadovoljsto upute na zvanični mejl Železnice Srbije putnikinfo@srbvoz.rs