Reforma obrazovnog sistema

Nosilac reforme obrazovanja mora biti dobro plaćen i poštovan nastavnik. Nastavnici, vaspitači i profesori su ljudi koji uče i vaspitavaju našu decu i zbog toga moraju da imaju posebno mesto u našem društvu.

Poboljšaćemo materijalni i društveni status nastavnika kako bismo osigurali da se tim pozivom bave oni najbolji. Potrebni su nam kriterijumi i provere nastavnog kadra kako bismo došli do optimalnog broja kvalitetnih i motivisanih nastavnika. Najbolje ocenjeni nastavnici biće dodatno nagrađeni za uspehe svojih učenika.

Škole će imati veću slobodu u stvaranju obrazovnog programa, a nastavnici veću slobodu da sami odluče na koji način će učenicima prenositi znanje.

Vrtići i predškolsko obrazovanje

Vrtići za sve, ne samo za bogate

Potrebni su nam vrtići koji su dostupni svoj deci, bez razlike gde žive u selu ili gradu, gde su im i da li su im roditelji zaposleni i koliko zarađuju,  da li mogu ili ne mogu bake i deke da ih čuvaju. Predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem su najmanje obuhvaćena deca kojima je ova vrsta podrške najpotrebnija, a to su deca iz porodica sa niskim socioekonomskim statusom.

Svako dete u Srbiji zaslužuje jednaku šansu na početku svog obrazovanja, jer uključivanje u kvalitetne vrtiće, kao prve vanporodične sredine podstiče opšti razvoj dece  i posebno je značajan za njihovu socijalizaciju.

Kvalitetno predškolsko vaspitanje i obrazovanje direktno podstiče privredni razvoj zemlje na duži rok, i zato je upis sve dece u vrtiće postao standard razvijenih zemalja. Sve osnovne navike se stiču u vrtiću i porodici. 

Povećaćemo broj vaspitača i smanjiti grupe, kako bi omogućili rad sa svakim detetom.

Gradovima je potrebno više vrtića i više vaspitača, kako bi grupe dece sa kojima rade bile što manje, dok u ruralnim sredinama treba osnivati seoske vrtiće.

Osnovna i srednja škola

Nastavnik je nosilac reforme obrazovnog sistema. Unapređenje sistema osnovnog i srednjeg obrazovanja podrazumeva pre svega unapređenje profesionalnog i materijalnog statusa nastavničkog kadra.

Profesija nastavnika u osnovnoj i srednjoj školi mora biti visoko cenjena i priznata u društvu, kako bi privlačila mlade ljude da se posvete ovom zanimanju. Umesto stalnih reformi programa obrazovanja trebaju nastavnici koji će biti visokomotivisani da obrazuju našu decu i koji će imati kapacitet da prilagode svoj predmet potrebama vremena u kom živimo. Oni to moraju činiti u adekvatno opremljenim učionicama.

Veće plate za sve nastavnike. Omogućićemo napredovanje nastavnika kroz uvođenje platnih razreda i dodatno nagrađivanje najboljih.

Cilj povećanja nivoa znanja u osnovnom obrazovanju jeste povećanje broja učenika koji bi se opredelili za gimnazije i one škole koje obezbeđuju znanje potrebno za pohađanje fakulteta. Potrebni su nam kriterijumi i provere nastavnog kadra kako bismo došli do optimalnog broja kvalitetnih i motivisanih nastavnika. Najbolje ocenjeni nastavnici biće dodatno nagrađeni za uspehe svojih učenika. 

Slobodan nastavnik i motivisan učenik su garant progresivnog društva

Osiguraćemo autonomiju nastavnika i obrazovnih ustanova. Škole će imati veću slobodu u stvaranju obrazovnog programa, a nastavnici veću slobodu da sami odluče na koji način će učenicima prenositi znanje.

 Vaša škola, vaš direktor

Direktora će birati nastavno osoblje i roditelji, a ne ministar.

Profesionalizacija nastavnika – Decu da uče profesionalni nastavnici, a ne priučeni.

Visoko obrazovanje

Zaustavićemo štancovanje lažnih diploma

Revizija akreditacija svih univerziteta sa posebnom pažnjom na privatne fakultete.

Reforma nacionalnog tela za akreditaciju

Svaki profesor mora imati optimalan broj studenata kako bi im posvetio punu pažnju

Moramo staviti akcenat na kvalitet obrazovanja, a ne na masovnost studenata. Obrazovanje ne sme biti loš biznis.


Uvešćemo jedinstveni elektronski registar profesora i odrediti standarde u količini predavanja jednog predavača.

Student, a ne školarina!

Nacionalna strategija za podsticanje obrazovnih profila deficitarnih zanimanja (lekari, inžinjeri a ne menadžeri).

Strategija obrazovanja neophodnog kadra za jačanje privrede i lakše funkcionisanje države. (lekari i inžinjeri).