Reforma obrazovnog sistema

Nosilac reforme obrazovanja mora biti dobro plaćen i poštovan nastavnik. Nastavnici, vaspitači i profesori su ljudi koji uče i vaspitavaju našu decu i zbog toga moraju da imaju posebno mesto u našem društvu.

Poboljšaćemo materijalni i društveni status nastavnika kako bismo osigurali da se tim pozivom bave oni najbolji. Potrebni su nam kriterijumi i provere nastavnog kadra kako bismo došli do optimalnog broja kvalitetnih i motivisanih nastavnika. Najbolje ocenjeni nastavnici biće dodatno nagrađeni za uspehe svojih učenika.

Škole će imati veću slobodu u stvaranju obrazovnog programa, a nastavnici veću slobodu da sami odluče na koji način će učenicima prenositi znanje.

Vrtići i predškolsko obrazovanje

Vrtići za sve, ne samo za bogate

Potrebni su nam vrtići koji su dostupni svoj deci, bez razlike gde žive u selu ili gradu, gde su im i da li su im roditelji zaposleni i koliko zarađuju,  da li mogu ili ne mogu bake i deke da ih čuvaju. Predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem su najmanje obuhvaćena deca kojima je ova vrsta podrške najpotrebnija, a to su deca iz porodica sa niskim socioekonomskim statusom.

Svako dete u Srbiji zaslužuje jednaku šansu na početku svog obrazovanja, jer uključivanje u kvalitetne vrtiće, kao prve vanporodične sredine podstiče opšti razvoj dece  i posebno je značajan za njihovu socijalizaciju.

Kvalitetno predškolsko vaspitanje i obrazovanje direktno podstiče privredni razvoj zemlje na duži rok, i zato je upis sve dece u vrtiće postao standard razvijenih zemalja. Sve osnovne navike se stiču u vrtiću i porodici. 

Povećaćemo broj vaspitača i smanjiti grupe, kako bi omogućili rad sa svakim detetom.

Gradovima je potrebno više vrtića i više vaspitača, kako bi grupe dece sa kojima rade bile što manje, dok u ruralnim sredinama treba osnivati seoske vrtiće.

Osnovna i srednja škola

Nastavnik je nosilac reforme obrazovnog sistema. Unapređenje sistema osnovnog i srednjeg obrazovanja podrazumeva pre svega unapređenje profesionalnog i materijalnog statusa nastavničkog kadra.

Profesija nastavnika u osnovnoj i srednjoj školi mora biti visoko cenjena i priznata u društvu, kako bi privlačila mlade ljude da se posvete ovom zanimanju. Umesto stalnih reformi programa obrazovanja trebaju nastavnici koji će biti visokomotivisani da obrazuju našu decu i koji će imati kapacitet da prilagode svoj predmet potrebama vremena u kom živimo. Oni to moraju činiti u adekvatno opremljenim učionicama.

Veće plate za sve nastavnike. Omogućićemo napredovanje nastavnika kroz uvođenje platnih razreda i dodatno nagrađivanje najboljih.

Cilj povećanja nivoa znanja u osnovnom obrazovanju jeste povećanje broja učenika koji bi se opredelili za gimnazije i one škole koje obezbeđuju znanje potrebno za pohađanje fakulteta. Potrebni su nam kriterijumi i provere nastavnog kadra kako bismo došli do optimalnog broja kvalitetnih i motivisanih nastavnika. Najbolje ocenjeni nastavnici biće dodatno nagrađeni za uspehe svojih učenika. 

Slobodan nastavnik i motivisan učenik su garant progresivnog društva

Osiguraćemo autonomiju nastavnika i obrazovnih ustanova. Škole će imati veću slobodu u stvaranju obrazovnog programa, a nastavnici veću slobodu da sami odluče na koji način će učenicima prenositi znanje.

Vaša škola, vaš direktor

Direktora će birati nastavno osoblje i roditelji, a ne ministar.

Profesionalizacija nastavnika – Decu da uče profesionalni nastavnici, a ne priučeni.

Visoko obrazovanje

  • Zaustavićemo štancovanje lažnih diploma.
  • Revizija akreditacija svih univerziteta sa posebnom pažnjom na privatne fakultete.
  • Reforma nacionalnog tela za akreditaciju.
  • Svaki profesor mora imati optimalan broj studenata kako bi im posvetio punu pažnju.
  • Moramo staviti akcenat na kvalitet obrazovanja, a ne na masovnost studenata.
  • Obrazovanje ne sme biti loš biznis.
  • Uvešćemo jedinstveni elektronski registar profesora i odrediti standarde u količini predavanja jednog predavača.

Student, a ne školarina!

  • Nacionalna strategija za podsticanje obrazovnih profila deficitarnih zanimanja (lekari, inžinjeri a ne menadžeri).
  • Strategija obrazovanja neophodnog kadra za jačanje privrede i lakše funkcionisanje države. (lekari i inžinjeri).