Pokret slobodnih građana smatra da su prvi potezi ministra građevinarstva saobraćaja i infrastrukture Tomislava Momirovića samo potvrda štetnog osmogodišnjeg pogodbenog načina rada Aleksandra Vučića i Srpske napredne stranke. Momirović, koji je pre mesec dana postao ministar, kao prvu odluku je doneo da postavi svog kuma Miloša Adamovića, za predsednika Nadzornog odbora javnog preduzeća “Putevi Srbije”. Adamovićeva, pak, prva odluka je da plati pet miliona dinara za redizajn loga “Puteva Srbije”.

 

PSG ukazuje da je ovo primer zbog čega je neophodno postojanje transparentnosti rada vlasti i postojanje javnih nabavki i tendera, umesto da se sve odvija dogovorom. Pored transparentonsti rada jedan od osnovnih postulata PSG je i profesionalizacija menadžmenta javnih preduzeća, upravo zato da bi se njihovom imovinom, a što je imovina i svih građana Srbije, upravljalo adekvatno, a ne, kako predsednik Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić voli da kaže: domaćinski. Domaćinski se čovek može vladati u svom domaćinstvu, ali kod upravljanja zajedničkim sredstvima, mora se transparentno poslovati, a ne stranačkim pogodbama. 

 

Zato i ne čudi da je nedavno istraživanje USAID-a I CESID-a pokazalo da građani Srbije korupciju vide kao glavni problem društva.

 

Ujedno, ovakva odluka “Puteva Srbije” pokazuje svu bezosećajnost srpske vlasti jer u vreme kada veliki broj građana Srbije strepi za budućnost svog posla i svoju egzistenciju, kada nam se deca leče SMS-ovima, kada su nam auto-putevi puni rupa, novo rukovodstvo JP „Putevi Srbije“ je našlo za shodno da se bavi kozmetičkim radovima. Da ne govorimo da je predviđena cena redizajna loga firme više desetina puta “naduvana” u odnosu na realnu cenu.

 

Kako bi se razrešile stvari, Pokret slobodnih građana postavlja sledeća pitanja upravi JP „Putevi Srbije“:

1. Zašto “Putevi Srbije”, kao javno preduzeće, nisu raspisali konkurs za redizajn loga ako su smatrali da je neohodno?

2. Po kojoj metodologiji je utvrđeno da postoji potreba za redizajnom postojećeg loga?

3. Da li je izvršena analiza uticaja novog loga na poboljšanje poslovanja preduzeća?

4. Kako je određena okvirna cena?

5. Da li je u momentu svetske pandemije korona virusa ovo bila neophodna odluka?

 

Postoji bezbroj jeftinijih načina na koji je moguće osmisliti novi logo, ali rukovodstvo JP „Putevi Srbije“ očito nije u stanju da stvari sagleda na adekvatan, poslovan, način. To pokazuju i brojni godišnji finansijski izveštaji iz kojih se može videti da je u poslednjih 10 godina najveće prihode preduzeće ostvarilo 2011. godine, odnosno da od dolaska na vlast Srpske napredne stranke JP „Putevi Srbije“ nisu bili u stanju da ostvare bolju prodaju.

 

Za kraj, još jedan podatak koji će, verujemo, najbolje oslikati prioritete menadžmenta JP „Putevi Srbije“: pet miliona dinara je predviđeno za novi i bespotrebni logo, a jedan milion dinara je predviđen za humanitarne aktivnosti u 2020. godini. Nekome je nalepnica izgleda bitnija od života.