Odbornici Pokreta slobodnih građana – Građanskog bloka 381 traže da sednice Skupštine grada Beograda počnu da služe za raspravu i donošenje propisa od značaja za život u Beogradu, a ne prikrivanje korupcije, nerada i štete.

„Tražimo da parlament svih Beograđana počne da se bavi unapređivanjem života u Gradu, a ne ozakonjivanjem korupcije vlasti i progonom opozicije. Svaki put kada vlast obesmisli raspravu, napustićemo sednicu. Građanima ćemo, u nedostatku slobodnih medija, početi da se obraćamo neposredno, na ulicama i trgovima, jer nas je ova vlast vratila u daleku prošlost demokratije“, stav je odborničke grupe PSG-GB381.

Upozoravamo i gradonačelnika Beograda dr Radojičića, koji se oglušio se na usmene i pisane zahteve sa sastanak sa predsednikom odborničke grupe PSG-GB381, da ili počne da radi svoj posao, ili podnese ostavku.

Odbornička grupa PSG-GB381 napustila je prošlo zasedanje gradske skupštine jer je najvažnija tema dnevnog reda „Izmene i dopune regionalnog prostornog plana administrativnog područja grada Beograda“ stigla na dnevni red tek posle pet i po sati. Time je onemogućena prava rasprava o pitanjima kao što je izgradnja metroa, preseljenja tramvajskog mosta preko Save, regulacije sanitarne deponije „Vinča“ i regulacija privredne zone u Borči.

Od prave javne rasprave prikrivena je činjenica da je sedam republičkih i gradskih javnih preduzeća stavilo primedbe na plan izgradnje metroa, a da je najveći broj njih gradska vlast odbila. Primer su dvadeset primedaba Železnica Srbije, od kojih je vlast odbila 17, pa se postavlja pitanje ko je stručan za razvoj šinskog saobraćaja? Za predsednika nadzornog odbora novoosnovanog javnog preduzeća za izgradnju metroa izabran je stručnjak za aviosaobraćaj koji se nikad nije bavio železnicom. Dužni smo da upozorimo vlast da ni leteći automobili ni leteći metro u Srbiji nisu stvarnost, ali jesu nestručni kadrovi, korupcija, nerad i šteta po Beograđne na svakom koraku.

Onemogućena je i prava rasprava o preseljenju Starog savskog mosta, kao i o upornom inistiranju da se na deponiji Vinča instaliraju pogoni koji će spaljivati, a ne reciklirati otpad, kako predlažu stručnjaci. Jedna od odluka koja je takođe potisnuta u poslednje sate sednice je i pretvaranje Urbanističkog zavoda u monopolsku instituciju sa ekskluzivnim pravom da po nalogu gradske vlasti izrađuje planove. Skrajnuto od javnosti je i povećanje i uvođenje novih lokalnih administrativnih taksi građanima i privrednim organizacijama.