Odbornici Skupštine grada još uvek nisu ni položili svoje zakletve, a najava izgradnje beogradskog metroa koju su pripadnici vladajućeg režima besomučno koristili u prethodnoj kampanji pokazala se kao još jedna u nizu velikih obmana koju je građanima servirala vlast „kompletnih idiota“ kako ih naziva njihov predvodnik, g. Vučić. Još uvek se ne stišavaju „šale“ koju građani od muke, širom zemlje, zbivaju sa kriminalnim projektom „Beograd na vodi“ i najavljenim rokovima za njegov završetak, kao i prodajom prvih stanova za koje se teško može reći i da su u fazi izgradnje. Po istom šablonu, najavljeni početak izgradnje metroa koji je planiran za 2020. godinu pomeren je za 2027. godinu, iako su prve karte u jeku kampanje za beogradske izbore već prodate.

Naime, kako je navedeno u Nacrtu izmena i dopuna regionalnog prostornog plana administrativnog područja grada Beograda, infrastrukturni prioriteti do 2021. godine su parkirališta za bicikle, saobraćajnica od Ustaničke ulice do Pančevačkog mosta, BG voz i izgradnju tunela između Savske i Dunavske padine. Upravo je na javnoj raspravi održanoj 15. marta ove godine u Skupštini grada Beograda, delegacija Odbora za saobraćaj PSG-a iznela niz stručnih primedbi na račun projekta  „Savski i Dunavski tunel“ i predložila idejna rešenja koja bi bila daleko racionalnija i efikasnija.

Međutim,diletantizam gradske vlasti kao i suštinsko nepostojanje namere da se uđe u projekat izgradnje metroa, koji je toliko bio forsiran za vreme kampanje, dokazuje činjenica da se prema predviđenom planu jedan od ulaza i Savsko – Dunavski tunel nalazi na mestu gde bi, kako stoji u  projektu izgradnje metroa, trebalo da bude jedna od njegovih centralnih stanica. Opšti stav stručne javnosti je jasan – na istom mestu se ne može graditi i jedno i drugo!

Javnosti je malo poznata činjenica da je francuska kompanija „Vinci“ kojoj je Vlada Republike Srbije zelenaškim ugovorom o koncesiji poklonila aerodrom „Nikola Tesla“ na 25 godina, nekoliko puta pokušavala da, takođe ugovorom o koncesiji, dobije pravo na izgradnju beogradskog metroa i upravljanje nad njim na određeno vreme. Međutim, kako predvodnici vladajućeg režima nisu uspeli da se u željenoj meri „ugrade“ u cenu čitavog projekta, francuska kompanija je odustala od daljih pregovora i 28. februara ove godine potpisala ugovor o izgradnji metroa sa gradskim vlastima Kopenhagena. Kako je propala „kombinacija“ tako se brže bolje prionulo na odlaganje čitavog posla, kao i izmišljanje novih projekata, takođe lažnih, kojima bi se nastavilo sa obmanjivanjem osiromašenog i pokradenog naroda. Ipak, uvereni smo da je vladajućem kartelu ostalo još jako malo vremena, a građanima naše države garantujemo da će novi kapitalni projekti, nakon smene ovog pogubnog režima, biti izrađivani na osnovu stručnih i preciznih studija i planova donesenih u transparentnoj proceduri, uvažavajući potrebe ljudi i realne mogućnosti zemlje.

PSG Odbor za saobraćaj